tworzenie stron internetowych

Co musisz wiedzieć o projektowaniu i tworzeniu stron internetowych?

Niezależnie od tego, czy masz istniejącą witrynę internetową, czy zaczynasz od zera, Twoje wybory dotyczące projektowania i rozwoju mogą określić, w jakim stopniu odniesiesz sukces w internetowym aspekcie Twojej firmy.

Jeśli jesteś właścicielem firmy, musisz rozumieć projektowanie i tworzenie stron internetowych. Twoja strona internetowa jest tak samo ważna jak sklep stacjonarny. Pomaga ludziom wyrobić sobie opinię o Twojej marce i może zwiększyć (lub zmniejszyć) Twoje wyniki sprzedaży.

Wiesz, że potrzebujesz strony internetowej, ale sama strona nie wystarczy – potrzebujesz odpowiedniej strony www. Projektowanie i tworzenie stron internetowych to dwa narzędzia, których będziesz używać, aby uzyskać funkcjonalną, estetyczną witrynę, która sprawi, że odwiedzający będą podekscytowani Twoją marką i gotowi do dokonania zakupu.

Projektowanie i tworzenie stron internetowych: jaka jest różnica?

Często słyszysz terminy projektowanie stron internetowych i tworzenie stron internetowych używane zamiennie. Chociaż te dwa z pewnością się uzupełniają, istnieją między nimi różnice.

Jednym z łatwych sposobów na rozróżnienie jest to, że projektowanie koncentruje się na użytkowniku, podczas gdy rozwój koncentruje się na programowaniu. Jednak oba mają ten sam cel, jakim jest stworzenie strony internetowej, która będzie pomocna i estetyczna dla użytkowników.

Projektowanie stron internetowych

Projektowanie stron internetowych jest zorientowane na użytkownika. Dotyczy tego, co widzi użytkownik i jak wchodzi w interakcję z witryną. Możesz myśleć o projektowaniu jako o wizualizacji i interakcji, a często tworzy się go za pomocą programu do projektowania wizualnego. Terminy takie jak UI i UX również podlegają projektowaniu.

Tworzenie stron internetowych

Możesz myśleć o rozwoju jako o tym, co dzieje się „za kulisami” Twojego projektu. Kodowanie i programowanie, które dzieje się w tle, sprawia, że ​​projektowanie stron internetowych staje się witryną na żywo. Front-end i back-end są również częścią tworzenia stron internetowych. Omówimy je bardziej szczegółowo poniżej.

Dlaczego projektowanie i tworzenie stron internetowych są ważne dla Twojej firmy?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz tradycyjną działalność z witryną internetową, która chce rozszerzyć swoją obecność w Internecie, czy też Twoja firma jest całkowicie on-line, Twoja witryna jest istotną częścią Twojej firmy. To reprezentacja Twojej firmy, a dla niektórych klientów jedyna szansa na zrobienie dobrego wrażenia.

Tak jak nie chcesz, aby Twoi klienci wchodzili do Twojej witryny sklepowej, gdyby była nieuporządkowana, niezorganizowana lub źle zaprojektowana, tak samo nie chcesz, aby Twoi klienci próbowali poruszać się po przestarzałej, nieprofesjonalnej witrynie.

Twoja strona internetowa powinna reprezentować Twoją markę. Strona agencji ubezpieczeniowej będzie wyglądać zupełnie inaczej niż marka, która sprzedaje zabawki dla maluchów. Powinna również być szybka oraz łatwa w użytkowaniu i nawigacji. Gdy użytkownicy będą mieli dobre doświadczenia z Twoją witryną, wyrobią sobie pozytywną opinię o Twojej firmie.

Projektowanie i tworzenie stron internetowych powinno być częścią Twojej strategii marketingu

Być może poświęciłeś już dużo czasu na tworzenie przydatnych treści, które pokochają Twoi odwiedzający. Zoptymalizowana treść to tylko jedna z części optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) lub upewnienia się, że Twoja witryna zajmuje odpowiednią pozycję w wyszukiwarkach. Projekt i rozwój Twojej witryny również odgrywają znaczącą rolę w SEO.

Na przykład, jeśli Twoja witryna jest trudna w nawigacji, użytkownicy (i boty wyszukiwarek) będą mieli trudności z ustaleniem, o co chodzi w witrynie. Ludzie odejdą, jeśli jest niezorganizowana lub używa kolorów lub czcionek, które utrudniają czytanie. Wyższy współczynnik odrzuceń prowadzi do niższego SEO.

Google bierze pod uwagę szybkość strony (czas potrzebny do załadowania strony) pod kątem SEO. Programy takie jak Flash i JavaScript są trudne do zrozumienia dla botów. Responsywny projekt lub upewnienie się, że Twoja witryna wygląda dobrze na różnych urządzeniach, ma również kluczowe znaczenie dla SEO.

Główne aspekty projektowania i tworzenia stron internetowych

Poniżej znajdują się niektóre z głównych cech projektowania i tworzenia stron internetowych, o których należy pamiętać podczas projektowania (lub przebudowy) strony internetowej. Uważna dbałość o każdy z tych elementów zapewni, że klienci nie tylko znajdą Twoją witrynę, ale także pozostaną na niej i wykonają czynności, które chcesz.

Interfejs użytkownika (UI)
Interfejs użytkownika skupia się na wszystkich sposobach interakcji użytkownika z witryną. Zawiera elementy takie jak przyciski i linki, a także tekst i obrazy. To wszystkie małe elementy strony internetowej – każdy musi być zaprojektowany indywidualnie, ale wszystkie muszą być ze sobą kompatybilne, aby stworzyć spójną witrynę, jak widać dalej w UX.

Doświadczenie użytkownika (UX)
UX to jedna z najważniejszych cech projektowania stron internetowych. Jak sama nazwa wskazuje, koncentruje się na tym, jak użytkownik korzysta z Twojej witryny. Dotyczy to tego, w jaki sposób porusza się po witrynie i czy jest intuicyjna. UX polega na ogólnym doświadczeniu użytkownika podczas interakcji z elementami opracowanymi w interfejsie użytkownika. Dzięki temu oba te elementy są ze sobą głęboko powiązane.

Nawigacja

Nawigacja dotyczy tego, jak użytkownicy poruszają się po Twojej witrynie. Obejmuje lokalizację i funkcję menu, przycisków strony głównej i linków wewnętrznych. Twoja witryna powinna być jak najłatwiejsza w nawigacji z kilku powodów.

Po pierwsze, chcesz, aby użytkownicy pozostali w Twojej witrynie. Im dłużej użytkownik pozostaje, tym większe szanse na konwersję. Dodatkowo, gdy użytkownicy spędzają dużo czasu w Twojej witrynie, wysyła to sygnał do Google, że Twoja witryna zawiera wartościowe informacje. Może Ci to pomóc uzyskać wyższą pozycję w rankingu.

Szybkość strony internetowej

Przeciętny czas uwagi człowieka wynosi około ośmiu sekund. Szybki Internet zniecierpliwił nas i dał nam wysokie oczekiwania co do szybkości ładowania strony. Jeśli Twoja strona nie działa błyskawicznie, odwiedzający klikną przycisk wstecz i będą szukać gdzie indziej. Zarówno projektowanie, jak i tworzenie wymagają użycia właściwych pomysłów i odpowiednich narzędzi, aby Twoja witryna była lekka i szybka.

Responsywność

Telefony komórkowe stanowią około 54% całego ruchu w sieci. Jeśli nie projektujesz swojej witryny tak, aby wyglądała dobrze na dowolnym urządzeniu — telefonie komórkowym, komputerze stacjonarnym i tablecie — Twoi użytkownicy mogą udać się gdzie indziej.

Spójrz na swoją witrynę w telefonie. Jeśli czytanie, nawigacja jest trudne lub po prostu nie wygląda estetycznie, musisz wprowadzić pewne poprawki.

Google uznał potrzebę responsywności na urządzenia mobilne i teraz nagradza witryny przyjazne dla urządzeń mobilnych wyższymi pozycjami na stronach wyników.

CTA – Call To Action

Masz cel dla klientów, którzy odwiedzają Twoją witrynę. Możesz chcieć, aby dokonali zakupu, dołączyli do Twojej listy mailingowej lub zapisali się na konsultację. Niezależnie od pożądanego działania, musisz mieć jasne i spójne wezwania do działania (CTA) dla swojej witryny.

Na przykład, jeśli chcesz, aby odwiedzający zapisywali się do Twoich biuletynów, musisz to zrobić tak łatwo, jak to tylko możliwe. CTA powinno być widoczne i łatwe do znalezienia. Projekt powinien kierować odwiedzających bezpośrednio do CTA.

Działanie we wszystkich przeglądarkach

Ostatnią rzeczą, jakiej potrzebujesz, jest strona internetowa, która świetnie ładuje się w Safari, ale ulega awarii w Chrome. Programista internetowy zadba o to, aby Twoja witryna wyglądała i działała idealnie we wszystkich przeglądarkach.

Branding

Istnieje wiele sposobów na ugruntowanie swojej marki w witrynie. Możesz ugruntować swoją markę w witrynie, używając określonych kolorów, czcionek i rodzajów obrazów wraz z logo. Wszystko w Twojej witrynie powinno przekazywać konkretny produkt lub usługę, którą oferuje Twoja firma.

Projekt wizualny

Przede wszystkim Twoja witryna internetowa ma na celu dostarczanie przydatnych informacji Twoim klientom. Niezbędny jest jednak również projekt wizualny. Trendy estetyczne w projektowaniu stron internetowych nieustannie się zmieniają. Twoja witryna musi nadążać za tymi trendami, jednocześnie pozostając wierna Twojej marce.

Zaangażowanie

Wszystko w twoim projekcie strony powinno być angażujące. Chcesz, aby odwiedzający stali się klientami, a to może się zdarzyć tylko wtedy, gdy Twoja witryna przyciągnie ich uwagę. Jeśli Twoje treści są dobre, a projekt funkcjonalny i przyjemny, odwiedzający spędzą dużo czasu poruszając się po Twoich stronach, a następnie dokonają konwersji.

Intuicyjność

Tak jak wyszukiwarki próbują wyczuć, czego chcą użytkownicy i nakierować ich na to, tak intuicyjna strona poprowadzi użytkowników do wykonania pożądanej akcji. Na przykład witryna może zawierać post na blogu, który poleca inne posty i strony w witrynie, do których klient prawdopodobnie przejdzie.

Twoja witryna może również być w stanie przewidzieć, gdzie odwiedzający znajduje się w lejku sprzedażowym i odpowiednio go poprowadzić.

Projekt i treść są ze sobą spójne

Twój projekt ma wspierać i promować Twoje treści. W końcu użytkownicy nie odwiedzają Twojej witryny, aby zobaczyć, jaki schemat kolorów wybrałeś dla swojej witryny. Korzystają z niej, ponieważ szukają rozwiązania na swoje potrzeby bądź problemy. Twoja treść, a nie projekt, może dostarczyć im rozwiązania.

Projektowanie i rozwój są po to, aby wspierać tę zawartość. Twój projekt powinien uzupełniać treść i nigdy jej nie umniejszać.

Obsługa błędów

Jednym z największych celów tworzenia stron internetowych jest zapobieganie błędom. Jednak zdarzają się błędy. Jedną z najlepszych praktyk programistycznych jest obsługa błędów, czyli to, co witryna informuje użytkownika o wystąpieniu błędu. Jeśli nie ma komunikatu o błędzie lub jest mylący lub nieprzydatny, odwiedzający będą sfrustrowani. Prawidłowa obsługa błędów może zwiększyć ogólny UX.

Formularze

Jeśli w Twojej witrynie są jakieś formularze, chcesz, aby działały poprawnie i były łatwe w użyciu. Użytkownicy nie powinni przeskakiwać przez kolejne kroki, aby przesłać formularz, niezależnie od tego, czy odbierasz ich pocztę e-mail, aby wysłać im zniżkę, czy podają odpowiednie informacje, aby sfinalizować zakup.

Formularze powinny być łatwe do znalezienia i powinny wymagać jedynie odpowiednich informacji. Nie proś o więcej informacji, niż potrzebujesz. Formularze powinny również jasno określać, co użytkownik ma zrobić. Pomocne są również funkcje, takie jak automatyczne przesuwanie kursora do następnej karty.

Podsumowanie

Niezależnie od tego, czy masz istniejącą witrynę internetową, czy zaczynasz od zera, Twoje wybory dotyczące projektowania i rozwoju mogą określić, w jakim stopniu odniesiesz sukces w internetowym aspekcie Twojej firmy.

Zarówno projektowanie, jak i tworzenie stron internetowych może być wyzwaniem, zwłaszcza jeśli nie masz dużego doświadczenia w tworzeniu stron internetowych. Jeśli chcesz stworzyć witrynę, która zachwyci odwiedzających i doprowadzi do większej liczby konwersji, chętnie Ci pomożemy. Skontaktuj się z nami już dziś, abyśmy mogli porozmawiać o tym, co możemy dla Ciebie zrobić.

BLOG

Marketing i reklama od kuchni – co warto wiedzieć?

Co to jest key visual?

Key Visual jest fundamentem do budowania uporządkowanego i trwałego wizerunku marki. To graficzny motyw przewodni, który towarzyszy marce pomagając zachować...