projekt logo

Jak powinno wyglądać dobrze zaprojektowane logo?

Nawet wśród grafików pytanie, czy logo jest dobre, może prowadzić do niepewności. Osobisty gust jest nieuniknionym czynnikiem w rozmowie, co może sprawiać wrażenie nierozwiązywalnej zagadki. Ale to nieprawda. Aby zrozumieć, co składa się na dobre logo, musisz znaleźć sposób, aby myśleć o nim obiektywnie — to znaczy bez osobistych odczuć, preferencji lub opinii wpływających na wynik. Trzeba zapytać, co logo komunikuje o marce? Jak wytrzymuje próbę czasu i czy można to wszystko zapamiętać za jednym spojrzeniem?

Jesteśmy tutaj, aby odpowiedzieć na te pytania i przedstawić szybki przegląd podstawowych funkcji i cech dobrego logotypu. W ten sposób od samego początku procesu projektowania będziesz dokładnie wiedzieć, jak skonfigurować swoje logo, aby odniosło sukces.

Elementy wizualne dobrego logo

Logo zazwyczaj składa się z typografii, grafiki i schematów kolorów. Są to elementy projektu wizualnego, a ich jakość może być subiektywna. Mimo to dobrzy projektanci logo wykorzystują zasady badania marki i projektowania logo, aby zoptymalizować te elementy w spójny sposób.

Kroje pisma przekazują więcej niż rzeczywiste słowo, które reprezentują. Dobre logo definiuje, jakie czcionki powinny zostać użyte w kompozycji.

Kolor ma zdolność stymulowania uczuć, a logotyp wykorzystuje możliwość dotarcia do odbiorców na poziomie emocjonalnym. Właściwy wybór kolorów logotypu może natychmiast wywołać uczucie szczęścia i dobrego samopoczucia. Ciemniejsze kolory mogą sprawić, że to samo logo będzie ponure i nerwowe. Dobry projektant logotypu dokonuje mądrych wyborów kolorystycznych. Za pomocą psychologii koloru i teorii koloru nie zapomina o rozważeniu różnic między kulturami i tradycjami.

Grafika w projekcie może zawierać ilustracje i ikony lub proste linie, wzory i tekstury. Kiedy są wprowadzane do procesu brandingu, grafika ma potencjał, aby zostać bardziej zapamiętana przez odbiorców. Pomyśl o słynnych ikonach logotypu, które automatycznie kojarzysz z marką, na przykład jabłko Apple lub znaczek Nike.

Kompozycja polega na znalezieniu najskuteczniejszego sposobu na harmonijne połączenie wszystkich elementów projektu wizualnego. Logo o odpowiednich proporcjach to takie, w którym waga różnych elementów jest zrównoważona. Punkty centralne powinny być uwydatnione wizualnie, gdzie najważniejsze informacje projektu są wyróżnione. Badania dowiodły, że dodanie większej ilości białych przestrzeni zwiększa zrozumienie i użyteczność. Dobry logotyp może wykorzystywać wiele wypróbowanych i prawdziwych szablonów siatek (zasada trzech części, zasada szans), aby zachować efektywne wizualnie proporcje.

Cechy, które składają się na dobre logo

Przejdźmy do bardziej niematerialnych cech, które składają się na dobry projekt logo.

Chociaż ważne jest, aby zmaksymalizować skuteczność logotypu poprzez fizyczne cechy projektu wymienione powyżej, dobry projekt logo ma więcej wspólnego z tym, jak dobrze spełnia potrzeby brandingu.

Chociaż ocena jakości projektu może być subiektywna, jasne cele mogą znacznie ułatwić zmierzenie wyników. Kiedy próbujesz zdecydować o jakości swojego logotypu, weź pod uwagę następujące kryteria. Oto, co sprawia, że ​​logo jest dobre:

Nieszablonowość

Twoja marka powinna być zaprojektowana tak, aby wyróżniało się na tle podobnych marek. Użyj elementów projektu, które odbiegają od aktualnych trendów, aby stworzyć silny efekt wizualny. Marka powinna mieć unikalną historię, a to będzie Twoim drogowskazem do zaprojektowania dla niej wyróżniającego się logo.

Sprecyzowana grupa odbiorców

Targetowanie odnosi się do tego, jak dobrze projekt logotypu łączy się z odbiorcami. Ważne jest, aby przeprowadzić badania odbiorców. Należy zrozumieć, do kogo dokładnie powinna przemawiać Twoja marka, od ogólnych opisów, takich jak wiek i wykształcenie, po węższe, takie jak wartości i hobby. Wykorzystaj swoją wiedzę o swojej społeczności, aby pokierować badaniami, które elementy projektu będą dla nich najbardziej atrakcyjne. Wiąże się to z zachowaniem równowagi z poprzednim tematem powyżej: chcesz, aby Twoje logo było wyróżniające się, ale nie chcesz, aby było tak oderwane od rzeczywistości, aby docelowi konsumenci nie mogli się z nim identyfikować.

Prostota

Najlepsze logotypy są na tyle proste, że można je zrozumieć na pierwszy rzut oka. Prostota jest bezpośrednio związana z zapamiętywaniem znaku przez odbiorców. Logotyp musi zawierać zwięzły przekaz marki. Można to łatwo osiągnąć dzięki czytelnym czcionkom, minimalistycznym kształtom i oszczędnym detalom. Zastanów się, jak dobrze Twój projekt działa w trybie monochromatycznym lub po zmniejszeniu do małego rozmiaru.

Ponadczasowość

Nie wystarczy, że logo jest dziś dobre – musi pozostać dobre przez wiele lat. Chociaż przeprojektowanie logotypu jest konieczne co jakiś czas, ciągłe zmiany mogą zakłócać zdolność konsumentów do kojarzenia marki z firmą. Dlatego logo od początku jest projektowane tak, aby było ponadczasowe.

Aby uzyskać ponadczasowy projekt, unikaj ścisłego podążania za trendami. Postaw na jakość w oparciu o badania rynku. Pomyśl o znanych Ci logo, które przetrwały próbę czasu.

Responsywność

Responsywność odnosi się do tego, jak dobrze projekt logotypu zachowuje się we wszystkich mediach i powierzchniach druku. Responsywny projekt różni się rozmiarem i złożonością. Czasami nawet występuje w różnych kolorach, aby dostosować je do różnych miejsc docelowych.

Dobry projekt logo powinien być odpowiedni dla urządzeń mobilnych i internetowych, cyfrowych i drukowanych, w każdej skali i kształcie.

Jeśli potrzebujesz pomocy przy wykonaniu swojego logo, rozważ skorzystanie z usług profesjonalisty. Przełoży on Twoją wizję na świetne logo, z którego możesz być dumny.

BLOG

Marketing i reklama od kuchni – co warto wiedzieć?