Wprowadź standardy dla swojej marki.
Księga znaku to korporacyjny przewodnik identyfikacji dla użytkownika, przydatny dokument dla działu marketingu i przyszłych projektantów, określający standardy stosowania logo firmy.
Księga znaku jest niezwykle istotnym narzędziem dla rozwoju marki. Zapewnia spójność wizerunku, pomaga budować rozpoznawalność i profesjonalizm, a także ułatwia tworzenie materiałów marketingowych. Posiadanie dobrze opracowanej i przestrzeganej księgi znaku jest kluczowe dla budowy silnego wizerunku marki i osiągnięcia sukcesu w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym.
Księga znaku definiuje zasady i reguły poprawnej ekspozycji logo na wszystkich powierzchniach. Zasad w niej zawartych powinno się bezwzględnie przestrzegać dla zachowania prawidłowej spójności znaku firmowego i kreowania jednolitego wizerunku.
Księga znaku powstaje zazwyczaj wraz z projektem logo. Dzięki niej unikniemy w przyszłości nieprawidłowego użycia znaku, co w znaczny sposób mogłoby wprowadzić w błąd odbiorców i naruszyć wizerunek marki. Jest to inwestycja jednorazowa, niosąca za sobą wieloletnie korzyści, wzmacniające wartość marki.
Wybierz dla siebie odpowiedni pakiet opracowania profesjonalnej dokumentacji logo i jego standardów zastosowania.
Wybierz dla siebie odpowiedni pakiet opracowania księgi znaku.
Uzupełnij powyższy formularz i prześlij do nas na adres e-mail.
Po otrzymaniu zgłoszenia skontaktujemy się z Tobą w celu omówienia projektu.
Najważniejsze standardy stosowania logo. Niezbędny przewodnik na start.
Rozszerzona standaryzacja logo i zastosowanie na różnych powierzchniach.
Opracowanie księgi znaku wymaga indywidualnego procesu. Zapoznaj się z poszczególnymi etapami.
Wybierz dla siebie odpowiedni pakiet, podstawowy lub rozszerzony. Możemy także ustalić indywidualny zakres prac i zawartości księgi znaku, dopasowany do Twojej działalności.
Profesjonalne opracowanie księgi znaku wymaga poznania Twoich potrzeb. W przypadku indywidualnego zakresu opracowania księgi znaku będzie potrzebny brief. Przed przystąpieniem prac prosimy o jego wypełnienie.
Na opracowanie podstawowej wersji księgi znaku potrzebujemy kilka dni, wersja rozszerzona około 10 dni roboczych. Termin realizacji uzależniony jest od stopnia złożoności projektu.
Po ostatecznej akceptacji dokumentu księgi znaku dla Twojej marki, przygotowujemy wszystkie niezbędne pliki, rastrowe oraz wektorowe, które stanowią załączniki do opracowanych przez nas standardów.
W dzisiejszym świecie konkurencja na rynku jest ogromna, a budowanie rozpoznawalności i wiarygodności marki stało się kluczowym elementem sukcesu. W tym kontekście, niezwykle istotne jest tworzenie spójnego wizerunku marki, który będzie przyciągać uwagę i budować zaufanie klientów. Jednym z narzędzi, które pomaga w tym procesie, jest księga znaku. W tym artykule przyjrzymy się czym jest księga znaku oraz jakie korzyści niesie dla rozwoju marki.
Księga znaku, znana również jako podręcznik identyfikacji wizualnej, to dokument zawierający zasady i wytyczne dotyczące stosowania elementów wizualnych marki. Obejmuje ona m.in. logo, kolorystykę, typografię, elementy graficzne oraz sposób ich użycia w różnych kontekstach. Księga znaku to rodzaj przewodnika, który określa zasady i ograniczenia, ale także daje swobodę twórczą w zachowaniu spójności wizerunkowej marki.
Głównym celem księgi znaku jest zapewnienie spójnego i jednolitego wizerunku marki we wszystkich punktach kontaktu z klientem. Bez względu na to, czy jest to strona internetowa, opakowanie produktu, materiały marketingowe czy media społecznościowe, marka powinna być rozpoznawalna i kojarzona z określonymi wartościami. Księga znaku gwarantuje, że wszelkie elementy wizualne są używane w sposób zgodny z tożsamością marki, co przekłada się na jej wiarygodność i profesjonalizm.
Oto kilka kluczowych elementów, które znajdują się w typowej księdze znaku:
Księga znaku zawiera wytyczne dotyczące prawidłowego stosowania logo marki. Określa m.in. minimalne rozmiary, odstępy, warianty kolorystyczne, a także zakazuje manipulacji i zmiany w sposobie prezentacji logotypu.
Księga znaku określa paletę kolorów marki oraz sposób ich stosowania. Wskazuje, które kolory są główne, dodatkowe czy tła. Precyzyjne wytyczne dotyczące kolorów pomagają utrzymać spójność wizerunku marki na różnych nośnikach.
Księga znaku definiuje wybrane czcionki, style i rozmiary, które powinny być używane w komunikacji marki. Wytyczne dotyczące typografii mają na celu zapewnienie czytelności i spójności tekstu we wszystkich materiałach marki.
W przypadku posiadania dodatkowych elementów graficznych, takich jak ikony, wzory czy grafiki, księga znaku określa ich wygląd, proporcje i sposób ich użycia. To pomaga utrzymać spójność wizualną marki na różnych nośnikach.
Księga znaku zapewnia spójność wizualną marki, eliminując przypadkowe i niekontrolowane zmiany w sposobie prezentacji jej elementów graficznych.
Dzięki konsekwentnemu stosowaniu elementów wizualnych marki, staje się ona bardziej rozpoznawalna i łatwo identyfikowalna wśród konkurencji.
Posiadanie księgi znaku świadczy o profesjonalnym podejściu marki do budowania i utrzymania swojego wizerunku. To przekłada się na zaufanie klientów i postrzeganie marki jako wiarygodnego partnera biznesowego.
Księga znaku dostarcza wskazówek dotyczących sposobu prezentacji elementów wizualnych na różnych nośnikach. Ułatwia to proces tworzenia materiałów marketingowych, oszczędzając czas i zasoby.
Choć księga znaku zawiera wytyczne, daje również pewną elastyczność twórczą w zachowaniu spójności. Można eksperymentować w ramach określonych zasad, co pozwala na kreatywność i innowacyjność w dziedzinie projektowania graficznego.
Skontaktuj się z nami. Postaramy się dopasować jak najlepsze rozwiązania i formy projektów dla Twojego biznesu.
Opisz nam swój projekt, który moglibyśmy dla Ciebie zrealizować, a my przedstawimy Ci nasze propozycje rozwiązań wraz z wyceną.
Projektowanie logo i wizerunku marki jest dla nas wyjątkowym procesem, w którym skupiamy się na największych detalach, celach i wizjach, Twoich klientach, a także otoczeniu, w którym będzie funkcjonował znak.
Księga znaku jest istotnym dokumentem każdej marki, który opisuje nie tylko budowę logo, kolorystykę, kształty. Zawiera wiele przykładów, jak stosować znak i prawidłowo go używać w różnych przestrzeniach.
Specjalizujemy się w opracowywaniu wizualnym materiałów reklamowych firmy, billboardów, bannerów, roll-up, opakowań i innych materiałów POS, począwszy od opracowania koncepcji, na składzie do druku kończąc.
Marketing jest nieodłącznym fundamentem budowania każdej marki, dlatego dzięki szerokiemu zakresowi usług, możemy zaoferować elastyczne rozwiązania w formie outsourcingu marketingowego w rozliczeniu abonamentowym.
Dzięki kanałom social media budujemy wizerunek i świadomość marki wśród klientów, docieramy do potencjalnej grupy odbiorców, utrzymujemy interakcję z użytkownikami w czasie rzeczywistym, zwiększamy ruch na Twojej stronie internetowej.
Strony internetowe, które projektujemy są w pełni dopasowane do wizerunku marki i jej odbiorców, a także intuicyjne w nawigacji i ergonomiczne. Każdy projekt traktujemy indywidualnie i przygotowujemy starannie wszystkie etapy.
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza lub zadzwoń!
Copyright © 2023. Agencja reklamowa fortis media