key visual

Co to jest key visual?

Key Visual jest fundamentem do budowania uporządkowanego i trwałego wizerunku marki. To graficzny motyw przewodni, który towarzyszy marce pomagając zachować jej spójność. Wspiera on komunikację i obrazuje jej jednolite wartości, ułatwiając jej zapamiętywanie. Jest on bardzo ważnym dodatkiem do logo. Powinien być przede wszystkim unikalny, użyteczny, prosty i zrozumiały dla określonej grupy docelowej.

Logo jest sercem brandingu, a key visual powinien być współgrającym „organizmem”. W jego skład może wchodzić kolorystyka, typografia, styl ilustracji bądź fotografii, układ wizualny, powtarzalne elementy graficzne – wszystko zależy od charakterystyki i celów komunikacyjnych marki oraz grupy odbiorców.

Motyw przewodni warto opracować w początkowym etapie podczas projektowania logo, gdyż wtedy będziemy mieć pewność, że nasza marka będzie miała spójny przekaz i wizerunek.

Opracowanie key visual możesz zlecić wraz z projektowaniem materiałów reklamowych dla swojej firmy lub korzystając z usług marketingowych.

Przykłady key visual znanych marek

Coca-Cola

Key visual Coca-Coli to biała fala wykorzystywana na produktach i wszystkich nośnikach reklamowych. Prosty i charakterystyczny motyw tak zapadł konsumentom w pamięć, iż produkt stał się rozpoznawalny bez użycia logo. Przykładem może tu być kampania, w której na opakowaniach pojawiały się imiona z towarzyszącym elementem graficznym fali – nikt nie miał wątpliwości, że sięga po spersonalizowaną butelkę Coca-Coli.

key visual

PZU

PZU w odświeżonej identyfikacji jako motyw przewodni w reklamach wykorzystuje łuki wycięte z logo symbolizujące nawiasy i ochronę. To bardzo prosty i przemyślany motyw, mocno powiązany z logo firmy. Identyfikacja firmy dzięki temu zabiegowi jest wyrazista i kompatybilna. To przykład kreacji, gdzie projekt logo i key visual były przemyślane od początku, wraz ze strategią komunikacyjną marki.

key visual

Play

Marka Play aktualnie bardziej klienci rozpoznają na podstawie symbolu biało-fioletowego, o płynnej formie, aniżeli z samego logo. Początkowo grafika funkcjonowała w znaku firmowym, później została usunięta. Jest na tyle charakterystyczna, że może występować oddzielnie, bez dodatku logo. Całość jest bardzo wyróżniająca się i spójna, konsekwentnie stosowana pomaga marce w umacnianiu wizerunku.

key visual
BLOG

Marketing i reklama od kuchni – co warto wiedzieć?