landingpage

Co to jest landingpage i do czego służy?

Zanurzając się w świat marketingu internetowego, SEO i płatnych reklam w wyszukiwarkach, prawdopodobnie natkniesz się na zupełnie nowe słownictwo i zestaw pojęć. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, z pewnością będziesz mieć pytania o to, jak strony docelowe pasują do Twojej strategii e-marketingu. Tworzenie strony docelowej wydaje się prostym zadaniem i może być, ale chcemy podkreślić, że strony docelowe są niezwykle ważne w prowadzeniu konwersji.

Co to jest landingpage?

Landingpage to strona internetowa, na którą może trafić konsument, ale w sferze marketingu jest to zwykle samodzielna strona, odrębna od strony głównej lub jakiejkolwiek innej strony, która służy jednemu i ukierunkowanemu celowi. Strona docelowa jest kontynuacją wszelkich obietnic, które złożyłeś w swoich treściach. Zasadniczo jest to kolejny krok, aby odwiedzający został klientem. Twoja strona docelowa umożliwia dokonanie transakcji, jakiejś specjalnej oferty, informacji lub umowy w zamian za podanie danych kontaktowych.

Strony typu one page mogą być klikalne, prowadzące do innej strony, takiej jak sklep internetowy, lub oparte na generowaniu potencjalnych klientów. Strony docelowe generowania potencjalnych klientów zazwyczaj oferują takie elementy jak e-book, bezpłatny okres próbny, zgłoszenie do konkursu lub rejestracja na webinar w zamian za przesłanie informacji kontaktowych. Dobry landingpage spełni swoje zadanie, przekonując potencjalnego klienta, że ​​warto podać dane osobowe w zamian za to, co masz do zaoferowania.

Różne typy stron docelowych

Co do zasady, korzystanie ze stron docelowych umożliwia uzupełnienie sekwencji po kliknięciu za pomocą dedykowanej strony. Pokazuje ona odwiedzającemu, że wylądował we właściwym miejscu. Ruchliwe strony główne lub strony produktów mogą rozproszyć użytkownika. Podczas gdy strony docelowe bardzo wyraźnie pokazują, jaki efekt będzie wynikał z kliknięcia użytkownika. Tworząc stronę docelową, udoskonalasz i poprawiasz interakcję z odwiedzającymi, a tym samym zwiększasz szanse na konwersję. Upewniasz się również, że uzyskasz więcej z wydatków na PPC – już zapłaciłeś za to kliknięcie, a strona docelowa pomaga sprawić, by było to warte czasu. Możesz jeszcze bardziej zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji, upewniając się, że korzystasz z odpowiedniego rodzaju strony docelowej. Przyjrzyjmy się odmianom strony typu landingpage i do czego służą.

Landingpage VS home page

Niektórzy mogą się zastanawiać, dlaczego powinni zawracać sobie głowę stronami docelowymi, gdy głównym celem jest przyciągnięcie odwiedzających do ich strony głównej? Odpowiedź jest prosta. Chociaż zyskanie ruchu na stronie głównej jest niewątpliwie dobrą rzeczą, jest mniej prawdopodobne, że spowoduje konwersję niż strona docelowa. Strony główne zawierają wiele informacji i zachęcają użytkowników do poruszania się po różnych lokalizacjach. Jeśli użytkownik dotrze do Twojej strony głównej z myślą o jednym konkretnym celu, może zostać rozproszony. Jeśli najpierw będzie musiał przejrzeć kilka różnych usług i opcji produktów. Głównym celem strony głównej jest kierowanie użytkowników na inne strony, na których znajdą poszukiwane informacje. Strony docelowe eliminują etap pośredni, będąc stroną, której chce użytkownik.

Twoja strona główna jest ogólna, a strona docelowa jest skoncentrowana i szczegółowa. Podczas gdy strona główna przyciąga odwiedzających dalej do Twojej witryny, prezentując wszystkie opcje, które oferuje Twoja firma, strona docelowa oferuje jedno proste i jasne wezwanie do działania.

Landingpage generujący leady

Landingpage zaprojektowany z myślą o generowaniu potencjalnych klientów lub ich przechwytywaniu służy przede wszystkim do zbierania za pomocą formularza danych. Te strony są bardzo wszechstronne. Najczęściej jednak są używane w środku lejka sprzedaży, w punkcie, w którym klienci oceniają Twoją ofertę i są na skraju przejścia w kierunku konwersji lub odejścia. Przedstawia jednocześnie prośbę i nagrodę. Nagrodą jest konkretna oferta, którą promujesz w celu pozyskania potencjalnych klientów. Prośba to informacje, o które prosisz w swoim formularzu. Prośba i nagroda powinny być dobrze wyważone. Cokolwiek promujesz, musi być warte, aby klient zaoferował Ci swoje dane i dodał je do swojej listy mailingowej.

Przekierowujący landingpage

W przeciwieństwie do strony generującej leady, która opiera się na wykorzystaniu formularza, strona klikalna to z definicji taka, która w ogóle nie wymaga formularza. Jest to prosty pośrednik między Twoją reklamą a stroną, na którą ostatecznie chcesz skierować swoich klientów. Jest często używany na przykład do łączenia reklamy z koszykiem. Wymaga jedynie prostego i krótkiego wyjaśnienia tego, co odwiedzający znalazł, klikając oraz odważnego i jednoznacznego wezwania do działania z linkiem do miejsca docelowego.

Landingpage sprzedażowy

Strona sprzedażowa jest często najtrudniejsza do zaprojektowania. Dzięki tej stronie nie szukasz już tylko potencjalnych klientów. Jest to „chwyt”, którego użyjesz na samym dole lejka i musi przekonać ludzi do zakupu. Jest to zupełnie inną propozycją niż podstawowa kombinacja prośby i nagrody. Stworzenie strony wymaga odrobiny delikatności i pełnego zrozumienia potrzeb Twoich klientów i ich pozycji na ścieżce sprzedażowej. Możesz albo sprzedać zbyt nachalnie w tym momencie i odstrasztć klienta, albo możesz sprzedać zbyt słabo tracąc sprzedaż.

Informacyjny landinpage

Możesz pomyśleć, że reklamy informacyjne to relikt reklamy telewizyjnej z lat 90. Jednak wiele firm z dużym powodzeniem wykorzystuje swoje techniki sprzedaży w swoich strategiach internetowych, szczególnie w postaci wyspecjalizowanych stron docelowych. Informacyjne strony docelowe ostro kontrastują ze stronami wyciskania lub generowania leadów. Gdy te dwie odmiany charakteryzują się zwięzłością, informacyjne strony opowiadają czytelnikom długą, skomplikowaną historię. Celem jest utrzymanie czytelników na przewijaniu i zachęcenie ich do zakupu.

Strona powitalna

Strony powitalne mogą być używane w dowolnym momencie lejka sprzedażowego i są prawdopodobnie najbardziej podstawowym typem strony docelowej. Zazwyczaj mają bardzo mało treści, skromną grafikę i bardzo prostą komunikację, zwykle ogłoszenie lub proste żądanie „tak” lub „nie”. Mogą poprosić czytelnika o zweryfikowanie swojego wieku lub wybranie preferowanego języka przed przejściem do Twojej witryny. Nie są przeznaczone do zbierania danych ani generowania leadów. Służą jedynie do dostarczania bardzo podstawowych informacji odwiedzającym, zanim wejdą na Twoją stronę.

Wirusowy landingpage

Wirusowe strony landinpage mają na celu przede wszystkim budowanie świadomości marki. Chociaż zazwyczaj zawierają linki do firmowej witryny lub innej strony internetowej, zazwyczaj są one prezentowane w subtelny i dyskretny sposób. Główne klucze to treść, która powinna być wystarczająco pouczająca i/lub zabawna, aby zaangażować czytelnika. Miejmy nadzieję, także skłonić go do udostępnienia strony, wraz z możliwością udostępnienia strony za pośrednictwem mediów społecznościowych. Treść może być kopią pisemną lub może obejmować filmy, obrazy, a nawet gry.

Mikrowitryna

Mikrostrona to, jak sama nazwa wskazuje, dedykowana, miniaturowa strona internetowa. Jest tworzona pod konkretną kampanię lub z myślą o jednym docelowym celu sprzedażowym. To więcej niż jedna strona. Nadal jest określana jako rodzaj landinpage, ponieważ jest przeznaczona na jeden konkretny aspekt działań sprzedażowych i promocyjnych. Mikrowitryny są napędzane reklamami online lub współpracują z telewizyjnymi kampaniami reklamowymi.

Dlaczego warto korzystać ze stron docelowych?

Wykonałeś świetną robotę budując swoją markę i tworząc stronę internetową, która ją reprezentuje. Teraz musisz się upewnić, że cała ta ciężka praca przełoży się na sprzedaż. Jeśli szukasz skutecznego narzędzia do konwersji leadów, strony typu landingpage są zdecydowanie dobrym rozwiązaniem.

Strona docelowa to świetny sposób na zwiększenie ruchu, poprawę SEO i budowanie marki. Może również stanowić część skutecznej strategii PPC. Około 68% firm B2B wykorzystuje strony docelowe do generowania potencjalnych klientów do przyszłej konwersji. Na szczęście 44% tych kliknięć jest kierowanych na strony główne, co nie jest dobrą strategią. Strony docelowe prowadzą klientów do określonego produktu, usługi lub oferty i zachęcają ich do podjęcia działania. To Twoja szansa na tworzenie konwersji i budowanie bazy klientów.

Skoro strony docelowe są tak ważne, dlaczego nie każda firma z nich korzysta? Cóż, istnieje błędne przekonanie, że trudno je stworzyć i utrzymać. Na szczęście to po prostu nieprawda.

BLOG

Marketing i reklama od kuchni – co warto wiedzieć?