projekt graficzny

Dobry projekt graficzny ma ogromne znaczenie dla Twojej marki

Czy kiedykolwiek myślałeś o projektowaniu materiałów reklamowych jako o inwestycji? Jeśli nie, ten artykuł zmieni Twoje spojrzenie na myślenie projektowe. Wyjaśnię, jak dobry projekt graficzny ma kluczowe znaczenie dla Twojego biznesu.

Dobry projekt graficzny może poprawić sprzedaż, zyski, obroty i wzrost. Używanie i docenianie projektu przynosi korzyści końcowe, a ci, którzy rozumieją i działają na podstawie tego spostrzeżenia, mają przewagę konkurencyjną nad resztą.

Szybko rozwijające się startupy i firmy cenią design znacznie bardziej niż inne. Ich entuzjazm i uznanie są czasem nawet trzykrotnie większe. Dla porównania, firmy, które tylko umiarkowanie się rozwinęły, utrzymały ten sam rozmiar, a nawet się skurczyły, przywiązują mniejszą wagę do designu.

11 powodów, dla których dobry design ma znaczenie

  • W projektowaniu nie chodzi wyłącznie o dobry wygląd
  • Dobry projekt zmienia percepcję klienta
  • Dobre pierwsze wrażenie
  • Pełni rolę wyróżnika
  • Wykorzystuje trendy
  • Motywuje ludzi do działania
  • Rozpoznawalność marki
  • Zwiększa sprzedaż
  • Poprawia widoczność treści
  • Napędza konwersję i zwiększa ROI
  • Poprawia komunikację

W projektowaniu nie chodzi wyłącznie o dobry wygląd

Projekt to nie tylko to, jak wygląda i jak się czujeDesign to sposób, w jaki to działa”. – Steve Jobs

Istnieje błędne przekonanie, że projekt powinien dobrze wyglądać. Ludzie zakładają, że projekt dotyczy wyglądu produktu, konkretnego dokumentu lub strony internetowej.

Bez wątpienia dobry wygląd jest ważny, ale nie jest jedynym kryterium oceny każdego projektu. W projektowaniu jest coś więcej. Chodzi o to, co produkt lub marka stara się przekazać zbiorczo.

W projektowaniu chodzi bardziej o to, jak to działa, jak produkt/marka komunikuje się z odbiorcami. Dobry projektant myśli najpierw o tym, jak to działa, niż o tym, jak wygląda. Design to potężne narzędzie do zmiany, a nie narzędzie do stylizacji produktów i komunikacji.

Projektant projektując Twój papier firmowy myśli o Twojej firmie, Twoim nabywcy, konkurencji, co powinno znaleźć się na papierze firmowym, co jest ważniejsze, co mniej ważne. Zadaniem Twojego projektanta jest więc nie tylko sprawienie, by Twoja ulotka, logo, dokument czy strona internetowa wyglądały dobrze. Decyduje o tym, jak zaprezentować Twoje treści, aby pozostawić jak największy wpływ na umysły odbiorców.

Dobry projekt zmienia percepcję klienta

Jest takie powiedzenie, które mówi, iż „jemy oczami”. To samo dotyczy produktów.

Pokaz kulinarny jest tego fantastycznym przykładem. Jeśli kiedykolwiek oglądałeś pokaz kulinarny, zapewne pamiętasz, że kucharze wkładają dużo wysiłku w prezentację, gdy danie jest już gotowe. Robią to, ponieważ wiedzą, że najpierw jemy oczami. Jeśli nie wygląda dobrze, na pewno zawahasz się spróbować.

To samo dotyczy opakowań produktów. Projekt opakowania po prostu determinuje postrzeganie produktu przez kupujących, zanim po niego sięgną.

Wybór kolorów, przekazu, projektu opakowania powinny dobrze definiować Twój produkt. Jeśli sprzedajesz kawę premium, opakowanie powinno dawać poczucie luksusu, kolory takie jak czarny, brązowy, złoty itp. będą działać.

Możesz bardzo łatwo określić ilościowo zwrot z inwestycji z projektu, umieszczając na półce dwa różne zaprojektowane opakowania i sprawdzając, który z nich sprzedaje więcej. Produkt ten sam, cena taka sama, jedyną różnicą jest opakowanie.

Dobre pierwsze wrażenie

Nigdy nie dostaniesz drugiej szansy na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia.

Tylko dobry projekt przyciąga wzrok widza w ciągu pierwszych kilku sekund. Supermarkety, sklepy internetowe, katalogi są pełne produktów, a Twój produkt przyciąga tylko kilka milisekund uwagi widza, jeśli projekt Twojego produktu lub opakowania nie jest wystarczająco dobry, widz go przeoczy, a Twoje szanse na sprzedaż przepadły.

Więc jaki jest najlepszy sposób na przyciągnięcie uwagi widza? Dobry projekt.

Badania wykazały, że atrakcyjność wizualną można ocenić w ciągu około 50 milisekund. Sprowadza się to do tego, że projektanci muszą zrobić dobre wrażenie właśnie w tym czasie.

Dobre pierwsze wrażenie wiąże się z wiarygodnością, buduje zaufanie w oczach widza do dalszego poznawania Twojego produktu. Dobry projekt graficzny to jedyny sposób na zbudowanie pierwszego wrażenia i zaufania do klienta.

Nie ma więc wątpliwości, że dobry projekt przykuwa uwagę widza i tworzy dobre pierwsze wrażenie.

Pełni rolę wyróżnika

Na konkurencyjnym rynku kilka marek oferuje dokładnie to, co robisz, być może w tym samym przedziale cenowym, z takimi samymi korzyściami itp. Co zatem może wyróżnić Cię na tle konkurencji? Tak, elegancki wygląd.

Weźmy przykład marek szamponów, które są podobne cenowo i mają podobne funkcje, ale projekty etykiet są bardzo różne. Jedna etykieta jest bardziej estetyczna od drugiej. Są szanse, że Twoja ręka pójdzie w kierunku ciekawie wyglądającej marki.

„Ludzie mają skłonność do atrakcyjności; postrzegamy piękne rzeczy jako lepsze, niezależnie od tego, czy są lepsze. Gdy wszystko inne jest równe, wolimy piękne rzeczy i wierzymy, że piękne rzeczy funkcjonują lepiej. Jak w naturze, funkcja może podążać za formą.” – Steven Bradley

„W Sony zakładamy, że wszystkie produkty naszych konkurentów będą miały tę samą technologię, cenę, wydajność i funkcje. Design to jedyna rzecz, która odróżnia jeden produkt od drugiego na rynku!” – Nono Ohga, prezes i dyrektor generalny Sony

Wykorzystuje trendy

Trendy są wszechobecne, przychodzą i odchodzą. Dotyczy to również projektowania. Niektóre style i techniki są od jakiegoś czasu bardzo popularne. Jeśli będziesz mieć oczy otwarte i będziesz świadomy nadchodzących trendów w projektowaniu, możesz je wykorzystać, dzięki czemu Twoja marka będzie świeża i na czasie.

Typografia jest jednym z najważniejszych trendów w projektowaniu i oczekuje się, że będzie się rozwijać w nadchodzących latach. Projektanci pracują nad typografią, aby tworzyć innowacyjne i nowoczesne projekty. Typografia artystyczna to idealne rozwiązanie na przyciągnięcie uwagi widzów. W obecnym trendzie – im grubszy font, tym lepiej. Jeśli chodzi o grubość, to zasadą jest, że ciężkie czcionki i liternictwo już zalewają świat projektowania graficznego. Widzimy je wszędzie w logo, na plakatach, w projektach stron internetowych, a nawet w projektach opakowań.

Motywuje ludzi do działania

Często trafiamy na komunikaty „Zadzwoń teraz!”, „Pobierz dzisiaj!”, „Wypróbuj przez miesiąc za darmo!”. Jakie emocje w Tobie wywołuje Prowokuje potrzebę podjęcia działania, dlatego nazywa się je „wezwaniem do działania”.

Słynnym wezwaniem do działania było JUST DO IT Nike. To CTA pochodzi z 1988 roku i jest znane na całym świecie. Kampania pomogła Nike zwiększyć udział butów sportowych w Ameryce Północnej z 18% do 43% w ciągu jednej dekady. Najlepsze komunikaty są proste. Czasami musimy usłyszeć: „po prostu zrób to”.

Rozpoznawalność marki

Rozpoznawalność marki to jeden z dwóch elementów świadomości marki. Drugim elementem jest przywołanie marki. Rozpoznawalność marki to dokładnie to, na co brzmi: zdolność konsumenta do rozpoznania jednej marki na tle innych. Innymi słowy, konsumenci mogą zidentyfikować Twój produkt na podstawie jego atrybutów i elementów projektu. Elementy projektu obejmują takie rzeczy, jak kształt, kolor, ilustracje i grafika.

Wizerunek marki Twojej firmy zaczyna się od profesjonalnego logo. Projekt logo musi być stworzony z myślą o docelowych odbiorcach, a także atrakcyjnie i profesjonalnie reprezentować Twoją firmę. Będzie również musiał działać w wielu mediach drukowanych i cyfrowych, w tym wizytówkach, broszurach i witrynach internetowych. Aby to zrobić, potrzebujesz wyjątkowego projektu graficznego. Projekt musi być skierowany do odbiorców w sposób funkcjonalny, atrakcyjny i profesjonalny. Twoja marka powinna zapewniać natychmiastowe skojarzenie z wyjątkowymi produktami i usługami, które oferujesz.

Zwiększa sprzedaż

Ignorowanie potrzeb związanych z projektowaniem graficznym organizacji może negatywnie wpłynąć na klientów, dostawców i pracowników. Zastosowanie odpowiedniego projektu może poprawić każdy aspekt Twojej działalności.

Jeśli zdecydujesz się na tani projekt, początkowo wygląda on opłacalnie, ale na dłuższą metę jest droższy. Dzięki taniemu projektowi możesz otrzymać słaby projekt, który nie jest gotowy do druku lub wyświetlania cyfrowo, i znowu będziesz musiał wydawać pieniądze na modyfikacje lub tworzenie nowych projektów.

Kompetentny grafik stworzy projekt, który nie jest zbyt drogi w produkcji. Jest łatwy do wydrukowania i świetnie wygląda cyfrowo.

W firmach, w których projektowanie jest integralną częścią działalności, ponad trzy czwarte z nich twierdzi, że dzięki projektowaniu zwiększyło swoją konkurencyjność i obroty. Firmy, które postrzegają design jako integralny element, nie muszą konkurować ceną tak bardzo jak inne. Tam, gdzie design jest integralny, mniej niż połowa firm konkuruje głównie ceną, w porównaniu z dwiema trzecimi firm, które nie korzystają z designu.

Wzrost obrotów jest bardziej prawdopodobny w przypadku firm, które zwiększają inwestycje we wzornictwo. I odwrotnie, te, które zmniejszyły inwestycje, zmniejszyły swoje szanse na wzrost.

Ludzi przyciągają unikalnie zaprojektowane produkty. Jakość projektu pośrednio przekazuje wiadomość w ich umysłach, gdy widzą unikalny projekt logo, wizytówkę i inne tego typu projekty. Ta pośrednia wiadomość mówi, że być może firma będąca właścicielem projektu dostarcza wysokiej jakości produkty lub usługi.

Projekty graficzne mają wiele wspólnego z ciągłym rozwojem firmy. Dobre projekty graficzne sprawiają, że firma jest marką godną zaufania i pomaga przybliżać ludzi do biznesu.

Poprawia widoczność treści

Całym celem grafiki jest wyróżnienie treści za pomocą jakiegoś projektu. Dobra agencja reklamowa dołoży wszelkich starań, aby Twoje treści były zrozumiałe i efektywne. Projekt graficzny powinien być tak dobry, aby uwaga klienta kierowała się bezpośrednio na treść, a nie na projekt, kolory itp.

Dobry grafik może nawet zwiększyć czytelność treści, które generujesz, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Projektant robi to, dobierając odpowiednie kroje pisma, kolory, obrazy itp.

Udostępniasz informacje o produktach za pośrednictwem reklam, ulotek, biuletynów, witryn firmowych itp. Prosty projekt, przejrzysty układ i dobry interfejs użytkownika odgrywają główną rolę w określaniu, czy Twoi użytkownicy korzystają z prezentowanych przez Ciebie informacji. Treści powinny być krótkie i wyraźne, a układ prosty i przejrzysty.

Napędza konwersję i zwiększa ROI

Świetny design pozwala firmom zyskiwać więcej z produktów i usług. Projekt można mierzyć w kategoriach „wpływu na zakup” i wpływu emocjonalnego.

Jak wspomniano wcześniej, projektowanie graficzne to nie tylko obrazy i wygląd, to połączenie treści i designu. Grafika jest wszędzie w biznesie. Strona internetowa, kampanie reklamowe, ulotki, broszury, menu restauracji, opakowania produktów itp. to projekt produktu.

Dobra strona internetowa nie tylko dobrze wygląda, ale ma również łatwą nawigację i świetny interfejs użytkownika. Ludzie będą klikać tylko te reklamy, które przyciągają ich wzrok odpowiednim komunikatem. To napędza konwersje, sprzedaż, a tym samym ROI.

Poprawia komunikację

„Obraz jest wart tysiąca słów” – To stare przysłowie wiele mówi o znaczeniu designu w komunikacji. Dobry projekt graficzny pomaga zwizualizować przekaz bez słów.

Przydatność projektu graficznego wykracza poza Twoje logo i Twoją stronę internetową. Obraz informacyjny może przekazywać idee, których nie można wyrazić samymi słowami. Możesz użyć profesjonalnie zaprojektowanych obrazów, aby stworzyć pozytywne wrażenie i uniknąć nieporozumień.

Podsumowanie

Design to dobra decyzja biznesowa. Dobry projekt daje Ci przewagę nad konkurencją, zapewnia potężne wyniki marketingowe i pozwala się wyróżnić.

Grafika jest nieodłączną częścią Twojego biznesu. To właśnie odróżnia Twoją markę od innych firm na rynku. Mówi odbiorcom, czym jest Twoja firma i czego mogą się od Ciebie spodziewać.

Jeśli chcesz, aby Twoi odbiorcy dobrze Cię zapamiętali, musisz zrobić silne wrażenie. A jak to robisz? Zgadłeś – silna tożsamość marki. Twórz atrakcyjne projekty, które skutecznie przedstawią Twoją firmę klientom.

Uzyskaj pomoc od profesjonalnych grafików i skorzystaj z naszych usług projektowania graficznego, aby utrwalić tożsamość swojej marki.

BLOG

Marketing i reklama od kuchni – co warto wiedzieć?

Co to jest key visual?

Key Visual jest fundamentem do budowania uporządkowanego i trwałego wizerunku marki. To graficzny motyw przewodni, który towarzyszy marce pomagając zachować...