media społecznosciowe

Trendy w mediach społecznościowych w 2022 roku

Powiedzenie, że większość ludzi spędza znaczną część swojego dnia w mediach społecznościowych, nie byłoby przesadą. Nie w dzisiejszym świecie.

Media społecznościowe stały się integralną częścią życia i codziennych zajęć ludzi. Niektórzy są od tego uzależnieni tak bardzo, że pierwszą rzeczą, jaką robią po przebudzeniu, jest sprawdzenie swoich kanałów w mediach społecznościowych.

Biorąc pod uwagę znaczenie mediów społecznościowych w życiu konsumentów, marketerzy i firmy gromadzą się na platformach społecznościowych w nadziei na nawiązanie kontaktu z klientami docelowymi. Jednak w mediach społecznościowych jest przeciążenie treści, a konkurencja jest bardzo wysoka. Wyróżnienie się może być trudne, chyba że masz jasną strategię marketingową w social media. Bycie na bieżąco z najnowszymi trendami w mediach społecznościowych może pomóc w napędzaniu Twojej strategii i wyróżnieniu się w tłumie. Oto szereg trendów w mediach społecznościowych, o których musisz wiedzieć w 2022 roku i później.

  • Treści efemeryczne będą zyskiwać na popularności
  • Tradycyjne platformy społecznościowe będą nadal działać dobrze
  • Handel społecznościowy będzie się dalej rozwijał
  • Treść wideo będzie dominować
  • Transmisja na żywo stanie się nową normą
  • Przyjęcie technologii będzie na najwyższym poziomie
  • Wyższe przyjęcie rzeczywistości rozszerzonej
  • Influencer Marketing będzie nadal rosnąć
  • Więcej kontroli regulacyjnej i prawnej
  • Wzrost wykorzystania mediów społecznościowych do obsługi klienta
  • Personalizacja będzie najważniejsza
  • Treści generowane przez użytkowników będą nadal popularne
  • Kierowanie lokalne stanie się bardziej powszechne
  • Więcej marek włączy słuchanie społecznościowe do swoich strategii
  • Powstanie społeczności mediów społecznościowych
  • Marki dokonają ponownej oceny wskaźników, które uważają za ważne

Treści efemeryczne będą zyskiwać na popularności

Treść efemeryczna to coś, co jest dostępne tylko przez krótki czas, a potem znika. Instagram i Snapchat Stories to doskonałe przykłady tego typu treści.

Obecnie ludzie skupiają się na krótkich okresach, a sposób, w jaki lubią konsumować treści, również się zmienił. Właśnie dlatego popularne stały się formaty treści, takie jak Stories. Są krótkie, wciągające i uzależniające w taki sposób, że ludzie mogą spędzać godziny przewijając jedną historię po drugiej.

Widać to po znacznym wzroście dziennych aktywnych użytkowników Instagram Stories, jak pokazano poniżej.

Tradycyjne platformy społecznościowe będą nadal działać dobrze

Facebook i Instagram od dawna zdominowały media społecznościowe jako największe i najpopularniejsze platformy. W ostatnich latach pojawiło się kilka innych niszowych platform mediów społecznościowych, które znacznie zyskały sławę.

TikTok wystartował w 2016 roku i od razu zyskał popularność wśród młodzieży. Stała się jedną z najpopularniejszych aplikacji zarówno w sklepach z aplikacjami na Androida, jak i Apple. Jednak do pewnego stopnia TikTok padł ofiarą własnego sukcesu. Jego popularność wśród światowej młodzieży i chińskiej własności zwróciły uwagę światowych regulatorów. Rzeczywiście, prezydent Trump nie chce, aby działała w USA, chyba że zmieni się na posiadanie amerykańskiej własności na tym rynku. Duży rynek Indii zakazał TikTok w czerwcu 2020 roku.

Facebook i Instagram miały swoje własne problemy w 2020 roku i obecnie stoją przed kilkoma wyzwaniami sądowymi na całym świecie. Australijski rząd próbuje pobierać opłaty od platform za wszelkie wiadomości, które udostępniają od australijskich firm informacyjnych.

Jednak Facebook i Instagram nadal cieszą się popularnością wśród swoich użytkowników w 2022 roku.

Handel społecznościowy będzie się dalej rozwijał

Marki od dawna korzystają z platform mediów społecznościowych, takich jak Instagram, Pinterest i Facebook, aby sprzedawać swoje produkty. Handel społecznościowy stał się nową drogą sprzedaży detalicznej dla marek, a trend ten będzie się tylko umacniał.

Handel społecznościowy jest na dobrej drodze, aby stać się głównym kanałem sprzedaży detalicznej na równi z innymi mediami, takimi jak strony internetowe i sklepy offline. Ten trend będzie się dalej umacniał, ponieważ coraz więcej sieci społecznościowych wprowadza funkcje prosprzedażowe, takie jak posty z możliwością zakupów.

Od postów z możliwością zakupów po witryny sklepowe na Instagramie, sieci społecznościowe nieustannie ewoluują, stając się platformami sprzedaży detalicznej. Marki i marketerzy będą je wykorzystywać i włączać handel społecznościowy do swoich strategii sprzedaży.

Treść wideo będzie dominować

Treści wideo są jedną z najbardziej angażujących form treści i wkrótce zdominują media społecznościowe, stając się wyraźnym zwycięzcą nad wszystkimi innymi rodzajami treści. Niezależnie od tego, czy są to krótkie filmy, takie jak popularne w TikTok lub Stories, czy długie treści w YouTube, filmy są przyszłością treści w mediach społecznościowych.

Jeśli obecnie nie tworzysz filmów, nadszedł czas, aby uwzględnić je w swojej strategii treści. W niedalekiej przyszłości filmy zdominują media społecznościowe i każdy, kto nie zdaje sobie z tego sprawy, będzie miał ciężki okres.

Możesz zacząć od korzystania z funkcji takich jak Stories zarówno w przypadku treści w mediach społecznościowych, jak i reklam. Możesz także dodawać filmy do swoich postów w mediach społecznościowych, nawet na platformach tradycyjnie zdominowanych przez treści graficzne lub tekstowe.

Transmisja na żywo w mediach społecznościowych

2020 był rokiem jak żaden inny. Nagle wszyscy musieli zajmować się codziennymi sprawami online. Osoby, które być może nigdy wcześniej nie korzystały ze swoich kamer wideo, teraz uczestniczą w rozmowach Zoom jak doświadczeni filmowcy. Nawet osoby starsze, które być może nigdy nie posiadały telefonu komórkowego przed 2020 rokiem, musiały przystosować się do transmisji na żywo i czatu online.

Nawet jeśli sytuacja COVID poprawi się w 2022 r., transmisja na żywo pozostanie. Ludzie są teraz przyzwyczajeni do interakcji z markami w czasie rzeczywistym online. Mogą zbadać produkt bez wychodzenia z domu.

Chociaż tradycyjne platformy społecznościowe spisywały się najlepiej w 2020 roku, specjalistyczne media strumieniowe na żywo również odnotowały stratosferyczny wzrost popularności, który prawdopodobnie utrzyma się w 2022 roku.

Widzimy również coraz więcej obsługi klienta realizowanej przez transmisję na żywo. Obejmuje to czynności, takie jak zakładanie kont bankowych, które w przeszłości byłyby nie do pomyślenia.

Przyjęcie technologii będzie na najwyższym poziomie

Media społecznościowe odnotują wzrost popularności technologii takich jak rzeczywistość rozszerzona (AR) i rzeczywistość wirtualna (VR). Wraz z rozwojem tych platform użytkownicy będą wymagać lepszych i bardziej angażujących doświadczeń, a te technologie mogą to umożliwić.

Facebook już robi ogromne kroki w tym kierunku, wprowadzając Horizon, ich społecznościowy świat wirtualnej rzeczywistości. To rodzaj wirtualnego świata, w którym ludzie mogą się łączyć, grać w gry i odkrywać. To kolejny poziom połączenia społecznościowego i może być przyszłością mediów społecznościowych.

VR w mediach społecznościowych

Chociaż adopcja VR w mediach społecznościowych może być wciąż na bardzo wczesnym etapie, nie można tego powiedzieć o AR. Filtry rzeczywistości rozszerzonej są obecnie używane na kilku głównych platformach, takich jak Snapchat i Instagram. Zostały one wprowadzone w celu ulepszenia treści wizualnych udostępnianych w mediach społecznościowych i cieszą się dużą popularnością.

Rzeczywistość rozszerzona poprawia naszą rzeczywistość, dodając do niej elementy cyfrowe i zmieniając rzeczywisty wygląd rzeczy. Platformy mediów społecznościowych znalazły interesujące przypadki użycia tej technologii i zaczęły ją wykorzystywać w ostatnich latach.

Na przykład Instagram wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość do swoich licznych filtrów fotograficznych. Czy widziałeś te filtry, które mogą dodać makijaż do twojej twarzy, okulary przeciwsłoneczne lub królicze uszy? To nic innego jak zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości w mediach społecznościowych.

Ten trend, choć mocno spopularyzowany przez Instagram i Snapchat, zostanie w nadchodzących latach przejęty przez inne platformy społecznościowe. Na przykład Facebook uruchomił filtry AR przed Instagramem, ale później stały się popularne. Facebook eksperymentuje również z innymi funkcjami AR i VR i w przyszłości opracuje więcej zastosowań tych technologii.

Zastosowania AR w mediach społecznościowych nie ograniczają się tylko do filtrów zdjęć do publikowania zabawnych postów i historii. Marki mogą również wykorzystywać rozszerzoną rzeczywistość, aby zapewnić swoim klientom lepsze doświadczenia zakupowe.

Influencer Marketing będzie nadal rosnąć

Influencer marketing nie jest nowym trendem, ale na jakiś czas zostanie. Media społecznościowe są dziś zdominowane przez influencerów, którzy zarabiają wygórowane kwoty za promocję marek.

Przyjęcie tego trendu widać z obu perspektyw. Widać to po samym wzroście liczby influencerów w mediach społecznościowych. Po drugie, widać wzrost wydatków marketingowych na influencer marketing przez firmy.

Inwestowanie w influencerów jest znacznie tańsze niż prowadzenie płatnych kampanii reklamowych, a mimo to przynosi dobre rezultaty. Co więcej, influencerzy mogą pomóc marketerom osiągnąć różne cele marketingowe, a nie tylko generować leady. To dwa główne powody, dla których stał się tak popularny i stale staje się coraz silniejszy i odważniejszy.

Więcej kontroli regulacyjnej i prawnej

Chociaż istnieje wiele korzyści płynących z mediów społecznościowych, w ostatnich latach wyszły na jaw pewne negatywy. Prywatność i bezpieczeństwo danych to dwie takie kwestie, które trafiły na nagłówki serwisów społecznościowych, takich jak Facebook.

Media społecznościowe można bardzo łatwo wykorzystać do zbierania informacji o kimkolwiek i niewłaściwego ich wykorzystywania. Istnieją zarzuty, że niektóre sieci społecznościowe sprzedają nawet swoje dane użytkowników innym firmom.

W związku z tym sieci społecznościowe i organy regulacyjne zaostrzą swoje normy i wprowadzą więcej polityk. Media społecznościowe są uważane przez wiele osób za niebezpieczne, a zmiana tego byłaby w najlepszym interesie wszystkich. Przygotuj się więc na więcej przepisów i ograniczeń na wszystkich platformach.

Zarówno TikTok, jak i YouTube zostały poddane większej kontroli, ponieważ stały się bardziej popularne. W przypadku TikTok został on uregulowany zakazem funkcjonowania na niektórych rynkach, a groźby pojawiły się w innych krajach. Facebook i Instagram również zaostrzają regulacje na kluczowych rynkach.

Wzrost wykorzystania mediów społecznościowych do obsługi klienta

Media społecznościowe są tradycyjnie miejscem, w którym ludzie mogą łączyć się z ich sieciami społecznościowymi oraz udostępniać zdjęcia i filmy. Jednak te czasy już dawno minęły, a media społecznościowe to teraz o wiele więcej niż tylko to.

Stała się platformą sprzedaży detalicznej, platformą odkrywania produktów, a teraz nawet kanałem obsługi klienta. Wiele marek zaczęło rozpoznawać sieci społecznościowe jako platformy do obsługi klienta.

To przejście następowało stopniowo, gdy marki zaczęły zauważać, że wielu klientów próbuje dotrzeć do nich w mediach społecznościowych. Może to wynikać z braku reakcji w innych kanałach lub po prostu dlatego, że był to bardziej bezpośredni sposób dotarcia do marek.

Nie trzeba dodawać, że marki zaczęły odpowiadać na takie komunikaty i kierować tych klientów we właściwe kanały.

Personalizacja będzie najważniejsza

Personalizacja to globalny trend konsumencki, który istnieje już od kilku lat. Jednak wciąż jest to nowy, jeśli chodzi o jego adopcję w mediach społecznościowych.

Niektórzy mogą argumentować, że marki nie mogą dokładnie spersonalizować swoich treści w mediach społecznościowych dla różnych segmentów konsumentów. Prawdziwe. Ale nadal mogą dostosowywać swoje reklamy w mediach społecznościowych do tylu segmentów docelowych, ile chcą.

Kluczowym aspektem, w którym firmy i marketerzy wykorzystują trend personalizacji, jest dostarczanie reklam w mediach społecznościowych. Platformy społecznościowe zaczęły udostępniać marketerom zaawansowane opcje kierowania i dostosowywania. Dzięki temu możesz wyświetlać odpowiednie reklamy właściwym osobom we właściwym czasie.

Personalizacja osiągnęła poziom, dzięki któremu te platformy mediów społecznościowych rozumieją teraz również rodzaj produktów, które lubisz. Wyświetlają też reklamy podobnych produktów różnych marek.

Spróbuj sprawdzić dowolną reklamę na Instagramie. W ciągu kilku minut w całym kanale pojawią się reklamy podobnych produktów. Im więcej reklam klikniesz, tym algorytm lepiej zrozumie Twoje zachowanie i preferencje online. Kolejne Twoje reklamy na Instagramie będą spersonalizowane i dopasowane do Twoich upodobań.

Treści generowane przez użytkowników będą nadal popularne

Marki wykorzystujące treści generowane przez użytkowników nie są nowym trendem, ale trendem, który wciąż się rozwija i będzie nadal. Jedyną rzeczą, która się zmieniła, jest tempo adaptacji, ponieważ coraz więcej marketerów korzysta z UGC.

Niektóre marki  motywują swoich klientów do tworzenia treści i tagowania marki, aby mieć szansę na wyróżnienie się na ich stronie. Niektórzy prowadzą odpowiednie kampanie marketingowe, które zachęcają ludzi do zgłaszania swoich wpisów w ramach kampanii.

Niektóre marki w swoich treściach w mediach społecznościowych całkowicie polegają na treściach generowanych przez użytkowników.

Treści generowane przez użytkowników są bezpłatne i są uważane za znacznie bardziej autentyczne niż treści markowe. Może sprawić, że Twoja marka stanie się bardziej godna zaufania i może zdziałać cuda dla Twojego wizerunku.

Tak więc, jeśli nigdy nie eksperymentowałeś z treściami generowanymi przez użytkowników na swoich profilach w mediach społecznościowych, czas zacząć z nich korzystać.

Kierowanie lokalne stanie się bardziej powszechne

Tak jak lokalne SEO jest przeznaczone dla lokalnych marek, które chcą uzyskać więcej ruchu organicznego, kierowanie lokalne jest odpowiednikiem dla mediów społecznościowych. Wiele marek korzysta z kierowania opartego na lokalizacji, aby dotrzeć i przyciągnąć ludzi z określonej lokalizacji geograficznej.

Jednym z typowych sposobów, w jaki marki przyciągają lokalną publiczność, jest geotagowanie swoich postów i historii. Jeśli dodasz lokalizację do treści w mediach społecznościowych, automatycznie przyciągnie ona lokalnych odbiorców.

Platformy społecznościowe, takie jak Instagram, umożliwiają wyszukiwanie postów z pobliskich miejsc lub określonych lokalizacji. Jeśli dodasz lokalizacje do swoich treści, pojawią się one w tych wynikach wyszukiwania, pomagając lokalnym mieszkańcom znaleźć Twoją markę i treści.

Kierowanie geograficzne działa szczególnie dobrze w przypadku promowanych postów lub tweetów, ponieważ platformy te pomagają dotrzeć do właściwych odbiorców.

Na przykład, jeśli korzystasz z opcji „boost post” na Facebooku, możesz również wybrać lokalizacje, na które chcesz kierować reklamy. Facebook pokaże Twoje posty użytkownikom w tych lokalizacjach.

Marki mogą również korzystać z kierowania geograficznego, aby zachęcić więcej osób do udziału w lokalnych konferencjach i wydarzeniach związanych z marką. Mogą też używać filtrów lokalizacji w swoich reklamach w mediach społecznościowych, aby reklamować się tylko odpowiednim, lokalnym odbiorcom.

Więcej marek włączy słuchanie społecznościowe do swoich strategii

Media społecznościowe to kopalnia danych i spostrzeżeń, które firmy mogą wykorzystać do udoskonalenia swoich strategii społecznościowych. A dzięki uruchomieniu tak wielu narzędzi do nasłuchiwania społecznościowego dostęp do tych informacji stał się bardzo łatwy dla każdego.

Biorąc pod uwagę łatwość, z jaką możesz wykorzystać konwersacje społecznościowe w celu uzyskania znaczących spostrzeżeń, social listening znalazło miejsce w strategii każdego marketera. Marki i marketerzy używają go do różnych zastosowań.

Od zrozumienia wpływu kampanii w mediach społecznościowych po zrozumienie, jak ludzie postrzegają markę, możesz uzyskać wiele informacji dzięki social listeningowi. Dzięki temu social listening jest integralną częścią strategii większości marketerów w mediach społecznościowych.

Istnieje wiele narzędzi do słuchania w social media, których możesz użyć do tego celu, więc zacznij eksperymentować i znajdź to, które najbardziej Ci się podoba.

Powstanie społeczności mediów społecznościowych

Chociaż nie jest to coś nowego, zdecydowanie jest to coś, co staje się teraz bardziej popularne niż kiedykolwiek wcześniej.

Społeczności mediów społecznościowych to zasadniczo grupy społecznościowe tworzone przez marki w celu zapewnienia platformy sieciowej dla swoich klientów. Są to zazwyczaj prywatne grupy, do których mogą dołączyć osoby o podobnych poglądach, aby porozmawiać o swoich wspólnych zainteresowaniach.

Grupy na Facebooku są świetnym przykładem takich społeczności. Wiele marek korzysta z takich grup, aby połączyć wszystkich swoich obecnych i potencjalnych klientów i nawiązać z nimi znaczący kontakt. Członkowie grupy mogą dyskutować na różne tematy, dzielić się swoimi doświadczeniami i szukać rozwiązań dla swoich wyzwań.

Marki mogą również wykorzystywać swoje społeczności w mediach społecznościowych do wprowadzania nowych produktów, pozyskiwania opinii klientów i zdobywania cennych informacji o klientach.

Marki dokonają ponownej oceny wskaźników, które uważają za ważne

Zbyt wiele marek zaangażowało się w social media, nie wyznaczając sobie celów i porównując swoje wyniki z cennymi wskaźnikami. Rzeczywiście, wiele marek, próbując ocenić powodzenie swoich wysiłków, po prostu kieruje się wskaźnikami próżności, takimi jak liczba obserwujących. Jednak marketing w mediach społecznościowych dojrzewa i prawdopodobnie w 2021 roku marki będą bardziej inteligentnie wykorzystywać dane.

Musisz skupić się na danych, które mogą udowodnić, że Twój marketing w mediach społecznościowych może pozytywnie wpłynąć na wynik finansowy Twojej firmy.

Najlepiej byłoby używać szerokiego zakresu metryk obejmujących kluczowe części ścieżki społecznościowej: świadomość, zaangażowanie, konwersję i konsumenta. Odpowiednie dane, na które zaczynają patrzeć marki, obejmują:

  • Świadomość – świadomość marki (@wzmianki, udostępnienia, linki, wrażenie), tempo wzrostu widowni, zasięg postu, potencjalny zasięg, udział głosu w mediach społecznościowych
  • Zaangażowanie – wskaźnik aplauzu (polubienia lub ulubione jako procent wszystkich obserwujących), średni wskaźnik zaangażowania, wskaźnik wzmocnienia, wskaźnik wirusowości
  • Konwersja – współczynnik konwersji, współczynnik klikalności (CTR), współczynnik odrzuceń, koszt kliknięcia (CPC), koszt tysiąca wyświetleń (CPM), współczynnik konwersji w mediach społecznościowych, współczynnik konwersacji
  • Klient – ​​referencje klientów, wynik satysfakcji klienta, wynik promotora netto
BLOG

Marketing i reklama od kuchni – co warto wiedzieć?